Niemand wil software kopen, toch? Als bedrijf wil je wel positieve uitkomsten realiseren, minder tijd verspillen en verschil en impact maken. Ook wil je resultaten neerzetten zoals hogere omzet, lagere operationele kosten, hogere productiviteit en klanttevredenheid, vooroplopen op concurrenten en het kunnen voldoen aan wet- en regelgeving.
Hoe realiseer je deze positieve uitkomsten met wat je al hebt? Je kent vast de afbeelding van de ijsberg die symbool staat voor "het topje van de ijsberg." Ken je ook deze afbeelding van de berg? De berg die symbool staat voor "wat je al hebt" en "wat je van ons krijgt". De wolken boven de berg staan symbool voor gelaagdheid van en lucht in een structuur.
Als bedrijf wil je positievere uitkomsten dan je nu hebt, bijvoorbeeld een hogere omzet. Een hogere omzet kan de positieve uitkomst worden als we zorgen voor een snellere klantonboarding. Een andere positieve uitkomst is lagere operationele kosten. Dit is het resultaat van een kleine aanpassing in de orderverwerking van transportopdrachten zodat we minder tijd per orderregel kwijt zijn.
Maar hoe dan, vraag je je mischien af? Met wat je al hebt en met wat je van ons krijgt. Laat ik een praktijkvoorbeeld geven. Een logistieke dienstverlener verzorgt vanuit enkele warehouses de bevoorrading voor een aantal winkelketens. Om het hele logistieke proces goed te kunnen organiseren, heeft het logistieke bedrijf 3 tot 5 standaard software systemen in gebruik. Een Transport Management Systeem (TMS), een Warehouse Management Systeem (WMS), een Financieel Systeem (FS). Daarnaast enkele excelsheets en portalen omdat er altijd wel iest is wat standaard software niet afdekt maar wel moet worden geregistreerd of waarover moet worden gerapporteerd. Ook gebruikt het bedrijf software voor voorraad- en ritplanning. Het logistieke bedrijf heeft eigen chauffeurs in dienst en werkt samen met enkele onafhankelijke transporteurs, zodat er flexibel kan worden op- en afgeschaald in tijden van economische groei of krimp.
De customer service afdeling van het logistieke bedrijf probeert er alles aan te doen om er voor te zorgen dat de orderstroom op tijd wordt verwerkt zodat zendingen op tijd kunnen vertrekken. Het streven is om te voorkomen dat er lege schappen ontstaan bij klanten. Lege schappen leiden tot omzetverlies en imagoschade.
De werkzaamheden van customer service worden gekenmerkt door:
Kortom verre van ideaal. Handmatige verwerking kost veel tijd en is foutgevoelig. Inzicht in data, dosssiers, track & trace is niet optimaal. Een eenduidig registratieproces van onregelmatigheden en klachten ontbreekt en gebeurt dan ook niet consequent.
Om positieve uitkomsten te realiseren, levert Nokavision logistieke dienstverleners een alles overkoepelende "Control Tower - Order Management" applicatie op basis van het Mendix low-code applicatie platform. De "Control Tower - OMS applicatie" steekt qua hierarchie boven de bestaande systemen uit. Wil je meer weten over positieve uitkomsten, lees dan eens één van de vele cases op deze website.
Customer service heeft met een alles overkoepelende applicatie in één oogopslag zicht op de workload, de processtappen, data & statussen. Customer service en klanten zien waar een vracht in transit zich bevindt. Eventuele onregelmatigheden worden geregistreerd. Klanten worden dankzij de applicatie actief geïnformeerd via de portaalfunctie en notificaties.
De systemen die er al waren, zijn er nog steeds. De nieuwe applicatie verbindt alles en iedereen met elkaar zodat er een brug ontstaat tussen de systemen die men al heeft, de processen en de mensen. Een mooi praktijkvoorbeeld over hoe je meerwaarde en positieve uitkomsten kunt halen uit "met wat je al hebt" in combinatie met "wat je van ons krijgt!"